








(commentaar FB op onderstaand artikel)
Het echte probleem is de altijd uiterst belabberde stallingsmogelijkheid voor fietsers bij bouwmarkten. Op de bijgaande foto van de Hornbach is dat ook goed te zien.
Altijd voorwielmoordenaars, vaak nog losgeplaatst ook i.p.v. verankerd in de grond.
Nooit een stalling, rek of beugel waarin de fiets veilig en stabiel staat.
Nooit een mogelijkheid om een bakfiets te parkeren.
En in het geval van de Hornbach staan fietsen ook nog eens half over de rijbaan. De kans dat je dure fiets van achteren wordt aangetikt door een langsrijdende auto is niet denkbeeldig.
Hornbach is geen uitzondering: Gamma, Praxis, Karwei, allemaal doen ze het. Alsof ze een actief ontmoedigingsbeleid voeren voor klanten die per fiets komen.































Ingezonden brief, 19 januari 2019
Vorige week raakte een voetganger ernstig gewond toen ze op een zebra in de Westzijde aangereden werd. Geert Spiering pleit in het NHD voor het plaatsen van een verkeersheuvel halverwege de zebra, om mensen die oversteken te beschermen.
Vluchtheuvels midden op de weg zijn gevaarlijk voor fietsers. Automobilisten schatten de ruimte naast zo’n heuvel verkeerd in waardoor fietsers klemgereden worden. Met alle gevolgen van dien.
We moeten niet kiezen tussen voetgangers of fietsers, niemand wil aangereden worden. Er is een weginrichting nodig waarbij iedereen zich veilig voelt. Dus geen verkeersheuvel halverwege de rijbaan.


























